CampusNet

Je bent bijna verbonden met CampusNet, het bekabelde KU Leuven-netwerk.

Je ziet deze pagina omdat jouw toestel nog niet geconfigureerd is om te verbinden met CampusNet.


Wil je met een computer verbinden met het netwerk?

Wil je een Windows-, Mac- of Linux-computer rechtstreeks verbinden met het netwerk, dan dien je deze eerst te configureren. Lees hieronder zeker verder hoe je deze computer configureert! Eens je toestel correct geconfigureerd is, zal je deze pagina niet meer zien.


Ben je een bezoeker?

Zorg dat je de gegevens van je bezoekersaccount bij de hand hebt. Heb je nog geen account, contacteer dan even het lokale secretariaat, lokale IT of je contactpersoon.

Lees daarna hieronder verder om te zien hoe je je computer dient te configureren.


Wil je verbinden met het netwerk via een router of een ander toestel dat je niet kan configureren via de hieronder beschreven methode?

Niet alle toestellen kunnen rechtstreeks op ons netwerk aangesloten worden. Om smartphones en tablets te verbinden, heb je een draadloze router nodig. En ook andere toestellen, zoals smart tv's, zullen vaak geen ondersteuning hebben voor "PEAP", de manier die we gebruiken om op het KU Leuven-netwerk aan te melden. Voor zo'n toestellen kan een persoonlijke router helpen. Om netwerk toegang te verkrijgen dien je deze router eerst te registreren.

Zorg ervoor dat je toestel via "DHCP" werkt. Dit is meestal de standaardinstelling voor een router.

Rechtstreeks verbonden computers kan je niet registeren op dezelfde manier als een router. Hiervoor dien je je toestel te configureren.

De registratie voor je toestel kan je uitvoeren via volgende link.

MacOS-gebruiker? Open https://meteor.icts.kuleuven.be/ in Safari voor je registratie.

Almost there! You are one step away from connecting to CampusNet, the wired KU Leuven network.

You are seeing this page because you didn't configure your device to connect to CampusNet.


Do you want to use a computer to connect to the network?

If you want to connect to the network using a Windows, Mac or Linux computer, you'll have to configure it first. Read the instructions down below on how to configure your computer. Once your device has been configured correctly, you will not see this page again.


Are you a visitor?

Make sure you have your account information at hand. If don’t have an account yet, contact your local front desk, local IT or contact person.

After that continue reading down below on how to configure your computer.


Do you want to connect using your own router or another device you cannot configure using the method below?

Not all devices can be connected to our network directly. To connect smartphones and tablets, you'll need a wireless router. Other devices, like smart tvs, are also likely to lack support for "PEAP", the method we use to connect to the KU Leuven network. For those devices, a personal router will help. To gain network access you will have to register this router first.

Make sure your device is set up to use “dhcp”. Usually this is the default setting for a router.

Keep in mind that you can’t register a directly connected computer. You'll have to configure this computer instead.

This registration can be done using the following link.

Using macOS? Open https://meteor.icts.kuleuven.be/ in Safari to register your device.

» Router registratie / Router registration «

Hoe kan je je computer configureren?

Heb je een Windows-computer?

Voor Windows-toestellen vind je hieronder een link naar de handige configuratietool, die je computer volledig instelt voor jou!
Als gebruikersnaam moet je enkel je KU Leuven-gebruikersnaam, gevolgd door @kuleuven.be, invullen en als wachtwoord je standaard KU Leuven-wachtwoord.

Opgelet: Ook Associatieleden moeten @kuleuven.be achter hun gebruikersnaam toevoegen.


How to configure your computer?

Are you using a Windows computer?

For Windows you can find a link to our handy configurator tool down here!
As username you need to enter your KU Leuven-username, followed by @kuleuven.be. As password use your default KU Leuven password.

Attention: Association members should also use @kuleuven.be as suffix.

» CampusNet 802.1X Login Tool «

Mocht het niet lukken met de tool, vind je op een aparte webpagina ook de instructies voor de manuele configuratie.


Heb je een Apple-computer (Mac)?

Op macOS zal je normaal gezien automatisch gevraagd worden om voor dit netwerk een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen via je netwerkinstellingen.
Ook daar is het zo dat je als gebruikersnaam je KU Leuven-gebruikersnaam, gevolgd door @kuleuven.be invult. Gebruik je standaard wachtwoord.
Daarna zal er gevraagd worden om het certificaat van de server radius.kuleuven.be te aanvaarden.

Mocht het niet lukken, vind je op een aparte webpagina ook de instructies voor de manuele configuratie


Heb je een computer met Linux?

Dan vind je hier de instructies voor de configuratie.


Lukt het niet om je computer in te stellen of je router te registreren ga dan naar ip.kuleuven.be en neem met deze informatie contact op met het ICTS Servicepunt.

If the tool doesn't work on your computer, you can also find the steps to manually configure your computer here.


Do you use an Apple computer (Mac)?

On macOS you should automatically be prompted to fill out your username and password by your computer once you connect the cable.
Just make sure to add @kuleuven.be behind your username and enter your default kuleuven password.
After entering your credentials, you will also be asked to accept a certificate from our server radius.kuleuven.be

If this doesn't work, you can also find the steps to manually configure your Mac here


Do you use a computer running Linux?

In that case you can find the instructions for manual configuration here.


If configuring your computer or registering your router really doesn't work, go to ip.kuleuven.be and contact the ICTS Service Desk using this information.